Miesto tukov bielkoviny


Ak ste hľadali určitý odporučený jedálniček, pri ktorom by ste sa zbavili prebytočného tuku v tele, pravdepodobne ste sa streli s pojmom ketónová diéta.
Ide o lekármi uznávanú diétu, pri ktorej dochádza k zdravému spaľovaniu prebytočného tuku v tele, avšak svalové tkanivo zostáva nepoškodené.
Tým pádom nám nehrozí obávané zoslabnutie organizmu, ktoré vedie k neželaným následkom na našej kondícii a na našom zdraví. Pri tejto forme stravovania si totiž dávame záležať na prijímaní vyššieho množstva bielkovín.

sportovkyně

Bielkoviny sú potrebné pre udržanie zdravého a výkonného svalového tkaniva. Hádam nemusím pripomínať, aké sú tieto tkanivá pre ľudské telo a teda náš každodenný výkon či pocit stabilného zdravia dôležité. Tým pádom sú rovnako dôležité pre správne, efektívne a rýchle spaľovanie tuku. Práve preto sa radí táto diéta k tým funkčným a rozumným, v tom Vám dajú za pravdu i lekári a odborníci na zdravú výživu. Tento druh stravovania nájdeme i pod názvom proteínová diéta.

  • Tak to vidíte, že nerozumné hladovanie a odmietanie pravidelného stravovania k ničomu nevedie, možno len k ujme na zdraví, oslabenému organizmu a k nižšej efektivite vylučovania tukov.

posilování

Dôležité je mať a dodržiavať vhodný jedálniček bohatý predovšetkým na bielkoviny, pričom na druhé miesto zaradíme sacharidy, no a tuky sú v tomto smere potrebné minimálne. Je však jasné, že každá potravina obsahuje i sacharidy a tuky, ktoré sú pre organizmus potrebné, avšak treba ich vedieť regulovať v správnom množstve.
Ku každej diéte a k dosiahnutiu atletickejšej postavy býva potrebný i pohyb. Pohyb aspoň v určitej odporúčanej miere, no a regulovaná strava. V tomto prípade budete prijímať stravu bohatú na bielkoviny, tým pádom budeme mať i väčšiu energiu k pohybu, nebudeme fyzicky zoslabnutí a ani obmedzení vykonávať našu dennú činnosť alebo prácu.

Miesto tukov bielkoviny
3 (60%)2