Otázky pred nákupom softvéru

1. Čo určuje cenu softvéru? Je to za sedadlo alebo za používateľa alebo za procesor? Náklady na softvér sú určené mnohými spôsobmi. Dva najpopulárnejšie spôsoby sú Per Seat alebo Per Concurrent User. Počet miest na sedenie závisí od toho, koľko miest vo vašom podniku bude v danom čase používať softvér. Na druhej strane, na súbežného používateľa je založený na určitom počte používateľov, ktorí majú prístup k softvéru naraz. (Príklad: 5 súbežných používateľov znamená, že program môže byť nainštalovaný na 20 počítačoch, ale systém môže naraz používať maximálne 5 osôb.)studip.png
2. Aké druhy služieb na mieste sú zahrnuté v nákupe? Mnohé programy, ktoré majú vyššiu cenu, by mali zahŕňať určité množstvo služieb alebo podpory na mieste. Ak tomu tak nie je, uistite sa, že (servis a podpora) sú súčasťou vašej zmluvy pred zakúpením. Ale majte na pamäti, že toto je oblasť, kde spoločnosti dosahujú väčšinu svojho zisku. Niektoré spoločnosti počítajú s návratom s požiadavkami na prispôsobenie softvéru. Teraz, keď máte softvér a strávili značný čas nákupom hardvéru a vyhradením prostriedkov, vedia, že ste už v polovici cesty v bazéne; vedia tiež, že budete mať problémy odmietnuť platiť peniaze navyše, aby ste dostali to, čo chcete. Tieto služby môžu zahŕňať čokoľvek, od tréningových tried, prispôsobení alebo pomoci pri inštalácii. 
3. Existuje záruka spokojnosti so softvérom? To je najčastejšie prehliadané pri nákupe softvéru. Niekedy spokojní užívatelia očakávajú vrátenie peňazí po rozhodnutí, že to nie je to, čo chcú. Moja skúsenosť bola, že akonáhle developer dostane platbu za softvér, môže trvať vedľa zázrak získať náhradu akéhokoľvek druhu. Pred zakúpením ďalšieho kusu softvéru sa uistite, že ste sa dozvedeli o svojej politike návratnosti a počte dní, počas ktorých môžete mať softvér vo svojich rukách, a napriek tomu ho budete môcť odoslať späť na získanie úplnej alebo čiastočnej náhrady.apple.jpg
4. Aká je doba obratu pre získanie „chýb“? Niektoré spoločnosti povedia, že opravia softvérové ​​problémy hneď, ako ich nájdete. Existujú aj iné, ktoré skompilovajú zoznam „bug“ opráv a uvoľnia ich na plánovanom základe, ktorý je pre nich vhodný. Môže k tomu dôjsť buď mesačne, mesačne, štvrťročne alebo ročne. Ani jedna cesta nie je lepšia alebo horšia, pokiaľ sa zaoberáte serióznou softvérovou spoločnosťou, ktorá ostáva verná svojmu slovu. Ak si to uvedomíte pred zakúpením softvéru, môžete lepšie spracovať koncových používateľov softvéru a poskytnúť presnejší časový rámec, v ktorom používatelia uvidia zmeny alebo vyriešia svoje problémy.