Zbavte sa kilogramov po pôrode

Tento článok sa zameriava na metódy schudnutia prebytočných kíl po tehotenstve, založené na dôkazoch, ktoré môžete využiť aj vy www.gmk.sk/ako-sa-zbavit-tehotenskych-kil/.

těhotenství

Inštitút medicíny odporúča, aby ženy v rámci zdravého hmotnostného rozsahu pribrali v priebehu tehotenstva najviac 11,5-16 kg.

Tento prírastok hmotnosti sa skladá z dieťaťa, placenty, plodovej vody, prsného tkaniva, zvýšeného objemu krvi, zväčšenej maternice a zásoby extra tuku.

Extra tuk pôsobí ako energetická rezerva na narodenie a dojčenie dieťaťa.

hubnutí

Nadmerný prírastok hmotnosti však môže vytvoriť v tele ženy príliš veľa tuku. To je to, čo ľudia vo všeobecnosti označujú ako „hmotnosť dieťaťa“, a je to veľmi bežné. Takmer polovica žien priberie viac ako je odporúčané.

Dôsledky zachovania tejto nadmernej hmotnosti zahŕňajú:

Zvýšené riziko nadváhy (
Zvýšené riziko cukrovky a srdcových ochorení
Väčšie riziko komplikácií v neskorších tehotenstvách
Vyššie zdravotné riziká pre ženy s gestačným diabetes

1.Majte reálne očakávania
Strata hmotnosti po tehotenstve môže trvať určitý čas a nemusíte sa okamžite vrátiť späť k hmotnosti pred pôrodom alebo k zdravej hmotnosti.

2.Žiadna diéta
Nízkokalorické diéty sa neodporúčajú, najmä u dojčiacich žien. Zníženie vášho príjmu o približne 500 kalórií za deň je všeobecne bezpečné a pomôže vám schudnúť asi 0,5 kg za týždeň.

3.Dojčite čo najdlhšie
Dojčenie má mnoho prínosov pre matku a dieťa. V prvých troch mesiacoch po pôrode to môže spôsobiť znižovanie hmotnosti, aj potom vám môže dojčenie pomôcť schudnúť.

4.Počítajte si kalórie
Počítanie kalórií ručne alebo pomocou aplikácie vám môže pomôcť sledovať to, čo jete a podporovať chudnutie.

5.Vyberajte si zdravé bielkoviny
Bielkoviny podporujú chudnutie tým, že zlepšujú váš metabolizmus, zvyšujú pocit plnosti a znižujú tak chuť do jedla.

zhubnout

6.Stavte na zdravé maškrty
Stavte na zdravé potraviny ako ovocie, zelenina, orechy a jogurt, ktoré väčšinou máte doma alebo sú vôbec ľahko dostupné v obchodoch. Uskladňujte nezdravé potraviny mimo vášho dohľadu alebo ich vôbec v dome nemajte.

Ohodnoťte příspěvek