Zbavte sa kilogramov po pôrode

Tento článok sa zameriava na metódy schudnutia prebytočných kíl po tehotenstve, založené na dôkazoch, ktoré môžete využiť aj vy www.gmk.sk/ako-sa-zbavit-tehotenskych-kil/ .

těhotenství


Inštitút medicíny odporúča, aby ženy v rámci zdravého hmotnostného rozsahu pribrali v priebehu tehotenstva najviac 11,5-16 kg.


Tento prírastok hmotnosti sa skladá z dieťaťa, placenty, plodovej vody, prsného tkaniva, zvýšeného objemu krvi, zväčšenej maternice a zásoby extra tuku.


Extra tuk pôsobí ako energetická rezerva na narodenie a dojčenie dieťaťa.

hubnutí


Nadmerný prírastok hmotnosti však môže vytvoriť v tele ženy príliš veľa tuku. To je to, čo ľudia vo všeobecnosti označujú ako „hmotnosť dieťaťa“, a je to veľmi bežné. Takmer polovica žien priberie viac ako je odporúčané.


Dôsledky zachovania tejto nadmernej hmotnosti zahŕňajú:


     Zvýšené riziko nadváhy (

     Zvýšené riziko cukrovky a srdcových ochorení

     Väčšie riziko komplikácií v neskorších tehotenstvách

     Vyššie zdravotné riziká pre ženy s gestačným diabetes

 

1.Majte reálne očakávania

Strata hmotnosti po tehotenstve môže trvať určitý čas a nemusíte sa okamžite vrátiť späť k hmotnosti pred pôrodom alebo k zdravej hmotnosti.

 

2.Žiadna diéta

Nízkokalorické diéty sa neodporúčajú, najmä u dojčiacich žien. Zníženie vášho príjmu o približne 500 kalórií za deň je všeobecne bezpečné a pomôže vám schudnúť asi 0,5 kg za týždeň.

 

3.Dojčite čo najdlhšie

Dojčenie má mnoho prínosov pre matku a dieťa. V prvých troch mesiacoch po pôrode to môže spôsobiť znižovanie hmotnosti, aj potom vám môže dojčenie pomôcť schudnúť.

 

4.Počítajte si kalórie

Počítanie kalórií ručne alebo pomocou aplikácie vám môže pomôcť sledovať to, čo jete a podporovať chudnutie.

 

5.Vyberajte si zdravé bielkoviny

Bielkoviny podporujú chudnutie tým, že zlepšujú váš metabolizmus, zvyšujú pocit plnosti a znižujú tak chuť do jedla.

zhubnout

 

6.Stavte na zdravé maškrty

Stavte na zdravé potraviny ako ovocie, zelenina, orechy a jogurt, ktoré väčšinou máte doma alebo sú vôbec ľahko dostupné v obchodoch. Uskladňujte nezdravé potraviny mimo vášho dohľadu alebo ich vôbec v dome nemajte.

Ohodnoťte příspěvek